راهی برای افزایش اعتماد به نفس جمعیت


یکی از مشکلات رایجی که افراد هنگام ورود به یک گروه با آن مواجه می شوند این است که سرخ می شوند، احساس خجالت می کنند، استرس می گیرند و صدای لرزان دارند و …. یک سری سوال می پرسند. چگونه با دوستان صحبت کنم؟می دانیم که علت این مشکلات اعتماد به نفس پایین است و در این مقاله می خواهیم راهی برای افزایش اعتماد به نفس جمعیت برای یادگیری

  • راهی برای افزایش اعتماد به نفس جمعیت
  • چگونه با دوستان صحبت کنیم
  • چگونه در جمع بدون استرس صحبت کنیم
  • اعتماد به نفس را در خانه تمرین کنید

راهی برای افزایش اعتماد به نفس جمعیت

برای اینکه در هر گروهی عملکرد خوبی داشته باشیم، باید هم از نظر فیزیکی و هم از نظر کلامی اعتماد به نفس داشته باشیم.اما بهترین راهی برای افزایش اعتماد به نفس جمعیت چیست؟

جالب است بدانید که تحقیقات نشان می دهد زمانی که ما وضعیت بدنی خود را تغییر می دهیم مغز آن را درک می کند و بر اساس آن واکنش نشان می دهد به همین دلیل برای افزایش اعتماد به نفس در مکان های عمومی باید به زبان بدن خود توجه کنیم.

  • شانه های خود را به عقب بکشید و قفسه سینه خود را به جلو فشار دهید.
  • پاهای خود را دراز کرده و محکم روی زمین بکارید و راه بروید.
  • گردن خود را صاف نگه دارید و به جلو نگاه کنید.
  • وقتی وارد جلسه می شوید، با صدای بلند و واضح احوالپرسی کنید.
  • مرتب و شیک بپوشید.

شما می توانید این 4 نکته را در حین راه رفتن رعایت کنید و تاثیر آن را بررسی کنید قطعا به شما احساس قدرت و اعتماد به نفس می دهد.

اما چگونه در جامعه اعتماد به نفس داشته باشیم؟

اول از همه باید بدانید که با چه افرادی سروکار دارید، یعنی شناختی از جمعیت داشته باشید.

اگر قرار است سخنرانی کنید یا پروژه ای ارائه دهید، آن را چندین بار از قبل تمرین کنید. می توانید از اعضای خانواده بخواهید که بنشینند و به صحبت های شما گوش دهند یا به جای افراد چند صندلی یا کوسن قرار دهند و متن خود را تمرین کنند.

تنفس عمیق با شکم معجزه می کند، بنابراین یاد بگیرید که دم و بازدم را به درستی انجام دهید تا کاملا آرام شوید.

اگر می خواهید میزان درونگرایی طبیعی را بدانید، حتما مقاله افراد ضداجتماعی را بخوانید.

اگر ازدحام زیاد است، هر بار به چشمان یک قسمت از جمعیت نگاه کنید. همه مردم را اینگونه می بینید. اما اگر جمعیت کم است، سعی کنید با فردی که به شما توجه دارد ارتباط چشمی برقرار کنید، زیرا این کار باعث می شود احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

در جاهایی که لازم است لبخند بزنید و شوخی کنید به این ترتیب هم شما و هم مخاطب احساس راحتی و خوبی خواهید داشت.

از عجله بپرهیزید فکر نکنید سریع صحبت می کنم و ارائه را سریع تمام می کنم چون ممکن است اشتباه کنید و صدایتان بلرزد پس آرام صحبت کنید.

اگر شرایط مناسب است، در حین صحبت راه بروید و از دستان خود استفاده کنید تا توجه مخاطب و شما با اطمینان بیشتری صحبت کنید.

در صورت لزوم می توانید سوالاتی بپرسید و از مخاطبان بخواهید که شرکت کنند. با این تکنیک استرس و تنش شما کاهش می یابد و با قدرت بیشتری صحبت خواهید کرد.

قبل از جلسه به خوبی تجسم کنید که با موفقیت و با اطمینان در جمع صحبت کرده اید و مورد تشویق قرار گرفته اید.تجسم باعث می شود خود را باور کنید.

چگونه با دوستان صحبت کنیم

برخی افراد وقتی در جمع دوستان و آشنایان هستند نمی توانند صحبت کنند، بیشتر شنونده هستند تا سخنگو و این مشکل آنها را آزار می دهد، بنابراین زیاد سوال می کنند. چگونه با دوستان صحبت کنیم که هم ما و هم دیگران از سخنانمان لذت ببریم.

ما اغلب در یک گروه دوستان با یک یا دو نفر ارتباط بهتری برقرار می کنیم و این می تواند در هنگام صحبت به ما کمک کند.

برای آشنایی با روش های درمان استرس به صفحه درمان ضربه مغزی مراجعه کنید.

ممکن است بگویید، خوب، صحبت کردن در جمع دوستان بسیار آسان است، ما هر چه دوست داریم می گوییم. اما نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که همه افراد در یک گروه دوستان یکسان نیستند و شاید ما در مورد برخی موضوعات یا شوخی‌ها صحبت می‌کنیم. آنها آن را دوست ندارند. به همین دلیل بسیار مهم است که از اخلاق دوستان خود آگاه باشید. به این ترتیب می دانید چه بگویید، چه زمانی شوخی کنید، چگونه شوخی کنید تا به کسی توهین نشود و غیره.

تمام تکنیک های اعتماد اجتماعی برای شما مفید است، اگر این موارد را رعایت کنید، می توانید به راحتی در جمع دوستان صحبت کنید، هدف از صحبت لزوما شروع بحث نیست، شما می توانید به راحتی و آزادانه در گفتگوی دیگران شرکت کنید. انجامش بده و نظرت رو بگو به قول معروف، داستان ها حرف را می زنند. اما این را در نظر داشته باشید، حتی اگر مردم با هم دوست باشند، باز هم متفاوت هستند. اختلاف نظر طبیعی است. چیزی که باید به آن توجه کنید احترام به تفاوت هاست سلیقه ها، عقاید و نظرات متفاوت است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که ممکن است در جمع دوستان چیزهایی گفته شود که شما دوست نداشته باشید. پس ظرفیت خود را افزایش دهید و با احترام و زبان مودبانه از دوستان خود بخواهید در این زمینه به شما کمک کنند. آزاردهنده است که وارد نمی شوی بنابراین عصبانیت وجود ندارد.

چگونه در جمع بدون استرس صحبت کنیم

شاید در هنگام ارائه پروژه یا دفاع از پایان نامه استرس را تجربه کرده باشید، صدایتان بلرزد و ضربان قلبتان تندتر شود، این اتفاق برای همه افرادی که سال هاست در جمع صحبت می کنند اتفاق می افتد، اما مهم این است که یاد بگیرند و به سرعت آرام شوند. یک سری تکنیک در صورتی که ندانیم در چنین شرایطی چه کنیم. احتمالاً می پرسید علت لرزش صدا هنگام صحبت کردن چیست و چگونه بدون استرس در جمع صحبت کنیم؟

بدون شک اکثر ما زمانی که قرار است خود را در معرض قضاوت برخی افراد قرار دهیم دچار استرس می شویم، این استرس به این دلیل است که می ترسیم خوب صحبت نکنیم، اشتباه کنیم، صدایمان را تکان دهیم، از اینکه ضعیف تلقی شویم. من نمره خوبی نمی گیرم، هیچ کس از حرف های ما خوشش نمی آید و…

آنچه باعث می‌شود بر همه این ترس‌ها غلبه کنیم، اعتماد به نفس و عزت نفس است، این یعنی اول یاد بگیریم که هیچ‌کس مهم‌تر از ما نیست. ما به اندازه کافی توانایی داریم و می توانیم وظایف و مسئولیت هایی را که داریم به بهترین نحو انجام دهیم احترام به خود یعنی اینکه خودمان را بیشتر از هر کس دیگری دوست داریم سعی می کنیم بهترین باشیم اما اجازه نمی دهیم نظرات مردم مانع ما شود. ضعیف کردن ما پذیرفته ایم که چیزی به نام شکست وجود ندارد، بلکه همه چیز تجربه و دانش است و با تکیه بر آنها می توان به پیروزی و موفقیت دست یافت.

وقتی به خودمان ایمان کافی داشته باشیم و قبل از جلسه تمرین کرده باشیم، سخنرانی را با چنان قدرتی شروع می کنیم که هیچ استرسی بر ما غلبه نمی کند، فقط با چند نفس عمیق بدن را آرام می کنیم و گفتگو را شروع می کنیم.

اما فردی که پایه های عزت نفسش ضعیف است ممکن است استرس بیشتری داشته باشد و این تکنیک ها برای او چندان موثر نباشد.توصیه می کنیم این افراد سعی کنند عزت نفس خود را با کمک روانشناس و یا با مطالعه کتاب و مقاله و کتاب و مقاله بالا ببرند. تمرین مداوم و یادگیری مهارت های مدیریت استرس.

اعتماد به نفس را در خانه تمرین کنید

یک تمرین عزت نفس در خانه این است که یک دفترچه بردارید و تمام خصوصیات مثبت خود را در آن یادداشت کنید، هر چیزی را که دوست دارید در مورد خودتان بنویسید، مثلاً اگر قدتان بلند است، چشمان زیبایی دارید، خوب آشپزی می کنید، خیلی خوب هستید. در هنگام ورزش یا هر ویژگی کوچک دیگری را که دارید در دفترچه یادداشت بنویسید، در واقع با این تمرین قصد داریم به هر فرد اجازه دهیم توانایی ها و استعدادهای خود را درک کند.

در بخش بعدی دفترچه، فهرستی از دستاوردهای خود را که به آنها افتخار می کنید، بنویسید.

حالا هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید و هر شب قبل از خواب این کتاب را بخوانید و بابت تمام ویژگی هایی که دارید سپاسگزار باشید.

حداقل 21 روز این کار را تکرار کنید بعد از مدتی متوجه خواهید شد که اعتماد به نفس شما افزایش یافته است.

روش بالا بردن عزت نفس جمعیت ابتدا در ذهن نوشته شد. به نظر می رسد.