10 محصول پرطرفدار سال برای بهبود خواب شبانه شما


خواب شبانه یکی از مهم ترین عواملی است که به سلامت بدن کمک می کند. با این حال، بسیاری از مردم با مشکلات خواب دست و پنجه نرم می کنند. مشکلات خواب نه تنها بر خلق و خو و بهره وری ما تأثیر می گذارد، بلکه منجر به مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و چاقی می شود. طبق گزارش CDC، از هر سه بزرگسال آمریکایی، یک نفر به اندازه کافی نمی خوابد. خوشبختانه امروزه محصولاتی وجود دارند که به بهبود کیفیت خواب کمک می کنند. با ما همراه باشید تا 10 محصول جدید را برای سال معرفی کنیم تا به شما کمک کند بهتر بخوابید.

1. پاک کننده ها و کرم های صورت

اسطوخودوس و بابونه موادی هستند که به بهبود کیفیت خواب کمک می کنند. از این گیاه در کرم های صورت و پاک کننده های پوست نیز استفاده می شود. این مواد به شما کمک می کنند احساس آرامش بیشتری داشته باشید و راحت تر بخوابید. یکی از معروف ترین برندهایی که از چنین موادی در محصولات خود استفاده می کنند نیتروژینا است. علاوه بر کرم ها یا پاک کننده های صورت، می توانید از اسپری های بالش حاوی اسانس اسطوخودوس و بابونه استفاده کنید. این عطرها استرس را کاهش داده و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

پاک کننده آرایش نیتروژنا مدل Soothe حجم 75 میلی لیتر

274500 تومان
مشاهده و خرید کنید

  • 9 راه برای بهبود کیفیت خواب و تنظیم استراحت شبانه

2. تشک طبی

تشک های فنری قدیمی متعلق به گذشته هستند. اکنون ده ها مدل تشک جدید وجود دارد که از فناوری پیشرفته برای کمک به بهبود کیفیت خواب شبانه شما استفاده می کنند. برخی از تشک ها دارای سفتی قابل تنظیم و فناوری مموری فوم بدون فنر هستند که به خوبی با فرم بدن سازگار می شود. برخی از تشک های دیگر حتی دارای حسگرهای خاصی هستند که الگوهای خواب شما را ردیابی می کنند. خرید این نوع تشک قطعا ارزش پولی را دارد. اکثر مردم حدود یک سوم عمر خود را در خواب می گذرانند. اگر هنگام خواب احساس راحتی نمی کنید و با کمردرد از خواب بیدار می شوید، استفاده از تشک طبی را توصیه می کنیم.

تشک رویال فنر مدل طبی کد 3 تک سایز 90x200cm

1,580,000

تومان

تشک مهمان مدل کلاسیک طرح سلطنتی با ابعاد 185*85 سانتی متر

297000

تومان

انواع تشک

همه را ببین

  • 5 تاثیر منفی کم خوابی بر بدن و راه های رفع آنها

3. ساعت زنگ دار زیبا

ساعت های زنگ دار مانند تشک ها در طول سال ها تغییرات زیادی کرده اند. تحقیقات نشان می دهد که بیداری تدریجی به بهبود کیفیت خواب کمک می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، شرکت ها ساعت هایی ساخته اند که ما را به آرامی و به تدریج بیدار می کنند. برخی از این ساعت ها با روشن کردن آرام اتاق، طلوع خورشید را شبیه سازی می کنند.

برخی دیگر از صداهای آرامش بخش یا ارتعاشات ملایم برای بیدار کردن شما استفاده می کنند. برخی از محبوب ترین ساعت های زنگ دار از برند فیلیپس عبارتند از Wake-Up Light، Casper Glow Light و SensorWake. اکثر گوشی های هوشمند نیز ویژگی های مشابهی را ارائه می دهند. می توانید صدای زنگ گوشی خود را طوری تنظیم کنید که به تدریج افزایش یابد.

ساعت رومیزی دیجیتال مدل پروژکتور کد 7211

محصول را مشاهده کنید

4. پادکست های خواب

گوش دادن به پادکست های خواب نیز به بهبود کیفیت خواب کمک می کند. این پادکست های خواب شامل صداهای آرامش بخش، مدیتیشن هدایت شده یا حتی داستان های قبل از خواب است. برخی از محبوب ترین پادکست های خواب عبارتند از Sleepy توسط Otis Grey، Sleep With Me اثر Drew Ackerman و Sleepy اثر تام جونز.

  • چرا بدن ما به خواب نیاز دارد و اگر نخوابیم چه اتفاقی می افتد؟

5. خواب با چشم بسته

در سال 2023 خوابیدن با چشم بند دوباره مرسوم شد. گاهی اوقات یک چشم بند ساده می تواند برای شما معجزه کند. وقتی بدن در معرض نور قرار نگیرد، تمایل به خواب دارد. اگر اتاق شما به اندازه کافی تاریک نیست، چشم بند به شما کمک می کند بهتر بخوابید. برندهای معروف پرده خواب آلاسکا بیر، مانتا اسلیپ و باکی هستند. به طور کلی، هر چیزی که از رسیدن نور به چشم جلوگیری کند به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

چشم بند مخصوص خواب مدل Eay 2155

13100

تومان

چشم بند برای خواب مدل Stars P002

190000

120000

تومان

انواع چشم بند برای خواب

همه را ببین

6. پتوهای وزن دار

در سال های اخیر محبوبیت پتوهای وزنی افزایش یافته است. تحقیقات نشان می دهد که پتوهای وزن دار استرس و اضطراب را کاهش می دهند و منجر به کیفیت خواب بهتر می شوند. پتوی وزن دار پتویی است که با مواد سنگین مانند گلوله های پلاستیکی یا دانه های شیشه ای پر شده است. این وزن فشار ملایمی را در هنگام خواب به بدن وارد می کند که بسیاری از افراد دوست دارند.

  • چگونه هر روز ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوم؟

7. الگوی خواب منظمی را حفظ کنید

هیچ محصول خاص یا فناوری پیشرفته ای نمی تواند مانند یک روال خواب مداوم به بهبود کیفیت خواب کمک کند. بهتر است هر شب در ساعت معینی بخوابید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. این روتین را حتی در آخر هفته ها انجام دهید. خوابیدن تا ظهر بیش از آنکه به شما کمک کند احساس آرامش کنید، خواب شما را مختل می کند. حفظ یک برنامه خواب منظم به بدن می آموزد که چرخه طبیعی خواب خود را تنظیم کند.

8. مدیتیشن

مدیتیشن یک تکنیک اثبات شده برای کاهش استرس و ایجاد آرامش است و می تواند ابزار موثری برای بهبود کیفیت خواب باشد. با مدیتیشن قبل از خواب، می توانید ذهن خود را آرام کنید و افکاری که شما را در شب بیدار نگه می دارند را کاهش دهید. برنامه های مدیتیشن زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، مانند Headspace، Calm و Insight Timer.

9. نوشیدنی گرم گیاهی

عرقیات گیاهی مانند بابونه، اسطوخودوس و ریشه سنبل الطیب قرن هاست که برای تقویت آرامش و بهبود کیفیت خواب استفاده می شود. این دمنوش ها حاوی ترکیبات طبیعی هستند که اثر آرام بخشی دارند و می توانند به کاهش اضطراب و ایجاد آرامش کمک کنند. نوشیدن یک فنجان چای گیاهی گرم قبل از خواب می تواند یک روال آرامش بخش قبل از خواب باشد.

چای ترش گلستان کیسه ای 20 کیسه ای

39500

33400

تومان

چای کیسه ای نعناع گلستان 20 op

35500

30000

تومان

انواع دمنوش های گیاهی

همه را ببین

10. از فیلتر نور آبی استفاده کنید

همه صفحه‌ها نور آبی ساطع می‌کنند که چرخه طبیعی خواب را مختل می‌کند. یعنی خیره شدن به تلویزیون، لپ تاپ یا تلفن همراه درست قبل از خواب، به خواب رفتن را دشوارتر می کند. راه های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد، اما موثرترین راه این است که حداقل یک ساعت قبل از خواب از فناوری استفاده نکنید. راه دیگر استفاده از فیلتر نور آبی است. عینک فیلتر نور آبی به کاهش تاثیر نور آبی بر چشمان شما کمک می کند. اکثر گوشی های هوشمند دارای ویژگی هایی برای کاهش نور آبی هستند، مانند Night Shift در آیفون یا Night Light در اندروید.

  • برای داشتن قلب سالم به پهلوی راست بخوابیم یا چپ؟

آخرین کلمه

خواب باکیفیت به اندازه خوردن غذای مغذی، نوشیدن آب و ورزش منظم برای سلامتی مهم است. بیشتر بزرگسالان هر شب بین هفت تا نه ساعت خواب نیاز دارند. اگر مشکل خواب دارید، می توانید از محصولاتی مانند تشک طبی، کرم شب و چسب چشم استفاده کنید. در صورت مشکلات جدی خواب، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است. قبل از استفاده از توصیه های این مقاله حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر سلب مسئولیت دیجی کالا مگ ادامه مطلب

منبع: facty

The post 10 محصول برتر سال برای بهبود خواب شبانه اولین بار در دیجی کالا مگ پدیدار شد. به نظر می رسد.